У випадках, коли предметом досліджень є люди, перед дослідниками періодично постає дилема. Якщо метою дослідження є вагомий внесок в медицину, наприклад, глибше розуміння процесів перебігу захворювання чи визначення ефективності лікування/процедури, - дослідники можуть ставити результат своїх випробувань вище за безпеку окремих учасників дослідження.
Хоча цільова орієнтованість цілком зрозуміла, наше суспільство цінує права та благополуччя кожної людини. Використання окремих осіб виключно задля досягнення певної мети не можна вважати етичним.
Важливість прояву поваги до учасників досліджень відображається у принципах, що характеризують етичність дослідження, а також нормах, гарантіях та інструкціях, що передбачають застосування цих принципів.
Для кого?
Цей курс розраховано на осіб, які задіяні у плануванні та/або проведенні досліджень за участі людей.
Про що?
Розробники цього курсу ставили собі за мету проінформувати дослідників, задіяних у плануванні та проведенні досліджень із залученням людей у якості суб’єктів, щодо розуміння їх обов’язку захищати права та благополуччя суб’єктів дослідження. Матеріали курсу являють собою базові концепції, принципи та проблеми, пов’язані зі захистом учасників досліджень.
Чому?
У рамках зобов’язання Національних інститутів охорони здоров’я США щодо захисту людей, які є суб’єктами досліджень, та у відповідь на федеральні розпорядження щодо посиленої уваги до захисту людей, які виступають у такій якості, відділення Національних інститутів охорони здоров’я з питань зовнішніх досліджень у червні 2000 р. випустило директиву (http://grants.nih.gov/grants/guide/notice-files/not-od-00-039.html) стосовно необхідності навчання з питань захисту людей, які беруть участь в дослідженнях. Цей курс спеціально розроблено для зовнішніх дослідників, а також є однією з можливостей задовольнити вимоги директиви.
Цілі курсу
Завершивши цей курс, ви отримаєтевідповідні знання та зможете:
бути обізнаними з історією та розуміти важливість захисту людей, які виступають у якості суб’єктів досліджень;
розрізняти види дослідницької діяльності, які передбачають використання людей у якості суб’єктів досліджень;
інформувати про можливі ризики, на які можуть наражатися учасники дослідження;
розуміти, як мінімізувати ризики, передбачені у дослідницькому проекті, до мінімуму;
усвідомлювати важливість планування клінічних випробувань для безпеки учасників дослідження.
пропонувати додаткові заходи безпеки, необхідні для вразливих груп населення;
описувати доцільні процедури залучення суб’єктів до участі в дослідженнях, отримання їх згоди та поінформованості щодо можливих ризиків;
розрізняти комітети з контролю безпеки людей, які виступають у якості суб’єктів;
визначати проблеми, які можуть виникати у разі проведення міжнародного дослідження;
Перевірте свої знання, пройдіть тест до цього уроку.